حفظ اعتماد بنفس به روش فوق حرفه اي ها

آموزش هايي براي رشد كردن در زندگي و كسب و كار

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

حفظ اعتماد بنفس به روش فوق حرفه اي ها

در برخورد با بسياري از اطرافيان‌تان يا اثناء گشت‌وگذار در شبكه هاي اجتماعي و دنياي مجازي، چه بسا برخي مواقع دريافتن كنيد كه همه خودباوري دارند به‌غيراز شما. ولي اين دريافتن درست نيست. حتي موفق‌ترين كسان هم شدني است برخي مواقع با كمبود اعتماد به نفس دست‌و‌پنجه نرم كنند. در چنين مواردي، وجه تمايز كسان موفق آن است كه آنها با دشواري ها مربوط به اعتمادبه‌نفس آشنا هستند و در برخورد با چنين وضعيت‌هايي راهكارهاي مناسبي را در پيش مي‌گيرند.

همراه ما باشيد. در اين مطلب مي‌خواهيم با اين راهكارها اغلب آشنا شويم.افراد موفق از دليل عدم اعتمادبه‌نفس خويش آگاه هستند و به‌سرعت آن را شناسايي مي‌كنند. افراد موفق از خود واقعي‌شان فراري نيستند و گرد از عادت‌هاي رفتاري آنها اعتمادبه‌نفس است.

اعتمادبه‌نفس افراد موفق
احساس عدم اعتمادبه‌نفس از شايع‌ترين احساساتي است كه ممكن است به شما دست بدهد. كل افراد اين احساس را تجربه مي‌كنند و هيچ‌كس از اين دريافتن در امان نيست. دشوار عدم اعتمادبه‌نفس گاهي چنان حاد و شديد مي‌شود كه فرد همواره درگير برپايي خودباوري در خود است و اين رفتار به‌هيچ‌وجه نشان نكويي نيست.
ما در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه پر از تبليغات پرزرق‌و‌برق اما كاذب است و شبكه‌هاي اجتماعي آن پر از عكس ها لحظات خوشحال و بي‌دردسر سايرين است، اين دانستن كه كل به‌جز شما اعتمادبه‌نفس دارند كاملا قابل‌ توجيه است. زماني كه به حيات كسان موفق انديشه كنيد، اين تبليغات كاذب اغلب نمايان مي‌شوند. تصور بسياري از ما اين است كه اعتمادبه‌نفس، خودبه‌خود، با رسيدن به سطح معيني از پول و ثروت، توان و اعتبار به هستي مي‌آيد. اين باورداشت اشتباه است. كسان كامياب نيز به اندازه كسان عادي با مشكلات مربوط به اعتمابه‌نفس روبه‌رو مي‌شوند. چون وقتي شما واقعا موفق هستيد از دايره آسايش خويش بيرون مي‌شويد و كارهايي اتمام مي‌دهيد كه ممكن است مايه هراس شما شوند و تمام اين مسائل به‌تدريج در شما عدم اعتمادبه‌نفس به هستي مي‌آورند.
تفاوت افراد كامياب با سايرين اين است كه آنها خو دارند با دشوار عدم اعتمادبه‌نفس روبه‌رو شوند و به همين دليل، براي غلبه بر اين مشكل، آمادگي بيشتري در مديريت اوضاع و به‌كارگيري ابزار‌هاي در دسترس دارند. در اين مقاله، برخي از اين استراتژي‌ها و ابزارها را شناسايي مي‌كنيم. شما هم مي‌توانيد در مواقعي كه اعتمادبه‌نفس نداريد، با الگوبرداري از افراد موفق، از اين راهكارها كمك بگيريد.

۱. از علل عدم اعتمادبه‌نفس خود مستحضر هستند و خيلي تند مي‌توانند انگيزه اصلي را شناسايي كنند

خود_واقعي_افراد_موفق_وقتي_اعتمادبه‌نفس‌شان_را_از_دست_مي‌دهند_چه_مي‌كنند

بسياري از افراد هنگامي كه دچار كمبود اعتمادبه‌نفس مي‌شوند نمي‌توانند تشخيص دهند كه دقيقا چه‌چيز باعث بروز اين دانستن در آنها شده است. ولي افراد كامياب به‌خوبي علل كمبود يا عدم اعتمادبه‌نفس خويش را مي‌شناسند و زماني كه در چنين موقعيت‌هايي قرار مي‌گيرند خيلي تند دليل را تشخيص مي‌دهند.

 به‌عنوان‌مثال، شخصي به‌خوبي مي‌داند زماني كه ديگران منظورش را به‌درستي متوجه نمي‌شوند او ناراحت مي‌شود. بنابراين، به‌جاي اينكه پروانه دهد احساسات منفي ساعت‌ها يا حتي روزها او را رنج دهند، به‌سرعت علت را تشخيص مي‌دهد و به اين نتيجه مي‌رسد كه بي‌توجهي بقيه چيزي از ارزش واقعي او كم نخواهد كرد. پس در پهنا ۱۰ دقيقه اعتمادبه‌نفس و انرژي خود را بازمي‌يابد و به حالت عادي برمي‌گردد.

راهكاربراي شناخت هرچه بهتر احساسات خويش و راهكارهاي رويارويي با آن از يك فرد متخصص كمك بگيريد.
۲. در موقعيتي كه آداب‌ورسوم آنها را وادار مي‌كند كه خودشان نباشند، مقاومت مي‌كنند

زمان‌هايي كه موقعيت شما را ناچار مي‌كند خودتان نباشيد، اعتمادبه‌نفس شما كم مي‌شود و خودتان را گم مي‌كنيد. افراد موفق به اين آساني‌ها تابع موقعيت و رسوم رايج نمي‌شوند. به‌عنوان‌مثال، گاهي براي پذيرفته‌شدن در يك جمع، مجبور مي‌شويد كارهايي را سپريدن دهيد كه از خود راستين شما فاصله دارد. چه بسا بسياري از شما اين احساس ناخوشايند را تجربه كرده باشيد. هرچه بيشتر خودتان را بشناسيد و به آنچه هستيد ايمان داشته باشيد، با اعتمادبه‌نفس بيشتري از گروه‌ها يا موقعيت‌هايي كه خود واقعي شما را نمي‌خواهند و آن را بي‌ارزش مي‌شمارند فاصله مي‌گيريد.

تلاش_افراد_موفق_وقتي_اعتمادبه‌نفس‌شان_را_از_دست_مي‌دهند_چه_مي‌كنند
راهكارمنطقه نبوغ خويش را با كمك يك فرد كارآزموده شناسايي كنيد. منطقه نبوغ همان ذات اصلي و خويش واقعي شماست: رفتارهايي كه از داخل شما سرچشمه مي‌گيرند، نه آنچه به شما آموزش ديتا شده است. براي شناخت هرچه بهتر خود نوشتار و كتاب بخوانيد يا از كسي كمك بگيريد. اين روش‌ها به شما كمك مي‌كنند تا خودتان باشيد و از افراد، مكان‌ها يا موقعيت‌هاي شغلي كه خويش راستين شما را نمي‌خواهند اجتناب كنيد. شناخت صحيح از خودتان، سريع‌ترين راه براي موفق‌شدن در اين مسير است.

۳. اعتمادبه‌ نفس خو آنهاست

افراد موفق خوب مي‌دانند كه نابرده مشقت گنج ميسر نمي‌شود و فقط گذرگاه رسيدن به آنچه مي‌خواهند تلاش هميشگي است. به‌دست‌آوردن اعتمادبه‌نفس هم از اين قاعده مستثني نيست. براي به‌دست‌آوردن اعتمادبه‌نفس بايد آن را به جزئي از زندگي خويش تبديل كنيد. اعتمادبه‌نفس را كسي به شما آموزش نمي‌دهد. با داشتن اعتمادبه‌نفس، به‌جاي اينكه به ترس پروانه دهيد سكان زندگي‌تان را در اختيار بگيرد خود شما موانع دشوار زندگي را كنار خواهيد زد. اعتمادبه‌نفس يعني به خودتان، هركه باشيد، باور داشته باشيد و ايمان كنيد كه خويش شما از بعد هر مشكل و مانعي برمي‌آييد.

راهكار

از همين لحظه تمرين كنيد كه خودتان را ايمان داشته باشيد (خودباوري). پيام‌هاي منفي را كه همش به خود القا مي‌كنيد پيدا كنيد. يك يا دو باره از اين پيام‌ها را پيدا كنيد و خلاف آن را روي كاغذ بنويسيد. از همين لحظه، پيام‌هاي مثبت روي كاغذ را هرروز با خودتان تكرار كنيد. تكرار اين كار باعث مي‌شود كه اين پيام‌ها به ايمان شما تبديل شوند. ابن تمرين اساس ايجاد اعتمادبه‌نفس است. ناديده‌گرفتن پيام‌هاي منفي و تكرار شكل مثبت اين پيام‌ها را فراموش نكنيد. هر فردي باارزش است و اگر شما ارزش راستين خود را باور كنيد اعتماد‌به‌نفس نيز به‌دنبال آن خواهد آمد.

https://www.businessinsider.com/3-ways-that-successful-people-deal-with-a-lack-of-confidence-10?IR=T

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.